Medical Transcriber Manager -With Native English ONLY

PERICIA SOLUTIONS S.A.S. - Servicios Hospitalarios

Typing skills and spelling will be tested prior to interview. We will only consider resumes in English. Must be willing to travel to cities outside of Medellin.

General Functions:

- Distinguish between homonyms, and recognize inconsistencies and mistakes in medical terms, referring to dictionaries, drug references, and other sources on anatomy, physiology, and medicine.

- Identify mistakes in reports, and check with doctors to obtain the correct information.

- Perform data entry and data retrieval services, providing data for inclusion in medical records and for transmission to physicians.
- Produce medical reports, correspondence, records, patient-care information, statistics, medical research, and administrative material.

- Return dictated reports in printed or electronic form for physicians' review, signature, and corrections, and for inclusion in patients' medical records.

- Review and edit transcribed reports or dictated material for spelling, grammar, clarity, consistency, and proper medical terminology.

- Take dictation using either shorthand or a stenotype machine, or using headsets and transcribing machines; then convert dictated materials or rough notes to written form.

- Transcribe dictation for a variety of medical reports such as patient histories, physical examinations, emergency room visits, operations, chart reviews, consultation, and/or discharge summaries.

Administrativo (a)
Medical Transcriber Manager -With Native English ONLY (Salud)

Experiencia Laboral Al menos 1 año
Estudios mínimos Nivel Tecnológico
Carreras 1. Administración de Empresas y Gerencia Internacional
2. Administración de Empresas
3. Administración de Empresas Modalidad Dual
4. Contaduría Pública
5. Economía
6. Especialización en Mercadeo
7. Especialización en Finanzas
8. Especialización en Economía de Empresa
9. Especialización en Higiene y Seguridad Industrial
10. Banca y Finanzas Internacionales
11. Tecnologia Mercadeo y Ventas
12. Administración Turistica Modalidad Dual
Requisitos mínimos Established US company is seeking to hire a team of medical transcriptionists who have prior administrative experience in the healthcare industry. Perfect opportunity for Native speakers who are seeking a challenging managerial position and a chance to grow with the company.

General Functions:

Idiomas Inglés ( Lectura: Nivel nativo / Escritura: Nivel nativo / Conversación: Nivel nativo )

Tipo de contrato Termino Indefinido
Salario $1.500.001 - $2.000.000 ($) Moneda Local